|
Sv: Noen må si det
Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Jeg mener nå ikke å være nedlatende eller no' annet her, men når jeg ser på utsagnet ditt nedenfor.....
.....så tenker jeg at det må være slitsomt å være så mistenksom. Og jeg skulle gjerne ha truffet noen som jobber med noe de tror på, som kun driver med veldedighet og ikke tjener penger på det. Finnes de?
Det er nesten som de som kritiserer Fedon fordi han har kommet med produkter (mat-alternativer) som passer til hans kostholdsfilosofi - fordi han "bare gjør det for å tjene penger".
Lurer på om Gilde produserer sin mat av en annen grunn?
Eller Tine?
Eller Maarud?
Eller Ringnes?

Det er ikke slitsomt i det hele tatt 
For ordens skyld, det er ikke noe galt i aa tjene penger paa sine kunnskaper, jeg gjoer det selv hver eneste dag. Det er foreksempel ikke noe problem at Torkil reklamerer for sine egene produkter og egene lavkarbofiosofi. Problemet oppstaar naar han gaar ut med synspunkter om andre filosofier og kritiserer dem og kommer med anbefalinger om forbedringer av en diett. Saa lenge disse anbefalingene foerer i retning av Torkils egen webshop eller bok saa aapner det for at man kan begynne aa mistenke at oekonomisk gevinst er ett av motivene og det faglige innholdet i en slik kritikk blir undergravet av dette poenget.
Enten dette er tilfelle eller ikke saa er det bare naturlig aa tenke slik. Jeg vil faktisk snu det rundt aa si at det maa vaere slitsomt aa ikke gjoere seg opp slike tanker om verden man lever i, da vil man jo vaere usannsynlig utsatt for aa bli utnyttet av baade den ene og den andre.
|