Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-15, 15:23   #9
millah
Seniormedlem

millah sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 49
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Hvilken filosofi følger du?

Jeg følger ingen spesiell filosofi, men har et karboinntak rundt 70, tipper jeg. Jeg har kommet fram til at jeg og familien lettest klarer å få til et greit kosthold når vi har rom for noe mer karbohydrater fra for eksempel frukt, grønnsaker, frø og korn.

Her er noen av målene våre:

* Ingen spesielle begrensninger ift. fett. Får nok i oss litt for mye melkefett (hvis det stemmer at det ikke er så bra... her strides jo de lærde...).
* Fiskemat eller kosttilskudd hver dag (omega 3 og D-vitaminer er jo bra).
* 3 fiskemiddager i uka.
* 1 vegetarmiddag i uka (masse bra greier i bønner, linser, kikerter osv.).
* Grøntfor til alle måltider. I alle farger.
* 1-2 frukter per dag, eller fortrinnsvis bær.
* Lavkarbobrød, Fedonbrød, knekkebrød eller frøknekkebrød er lov til brødmåltider, men vi prøver å avveksle ofte med smoothie, eggerøre, pannekaker og lignende.
* Minst mulig pasta og ris, mens kald potet er ok iblant (resistent stivelse i kald potet er bra), og Fedon-pasta har vi også spist.
* Null sukker og mel (så godt som, er ikke maniske, har brukt en suppepose i ny og ne).
* Prøver å kutte ned på salt. Det er ikke så lett.

Med denne kosten vil vi iblant overstige 70 g karber, men vi liker at det er litt fleksibelt, sånn at det ikke blir en tvangstrøye.

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat