Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-15, 12:48   #24545
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

hvorfor to måtider for gutten før dere selv spiser? Hva med å spise middag sammen med ham? God samværsform det og... Kan spare mye tid der.

Sambo kommer ikke hjem før kvart på sju, så han rekker som regel bare inn døra før det er legging.

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg må bare si det - jeg har alltid vært fascinert over din mengde med klesvask Carisma. Skjønner ikke hvordan dere får til flere maskiner til dagen...

Ja, jeg har innsett at vi har mye klær...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Med mindre man har kroniske syke barn som kaster opp utover klær og sengetøy flere ganger i døgnet har jeg - som de andre her - store problemer med å tro på at dere må vaske 1-2 maskiner hver dag. Om man sorterer skittentøyet i det man legger det til vask tar det to min å sette på en maskin, det kan dere gjøre når den første voksne kommer hjem om ettermiddagen. Det tar heller ikke mer enn 15 min å henge opp vasken etterpå. Jeg har et kurvstativ med 4 kurver for skittentøy - 1 til hvitvask, 2 til mørk 40-graders og en til ull. Tar null tid å sette på en vask, jeg tømmer bare en kurv inn i trommelen. Ferdig.

Og dere må vel ikke begge to lage mat til ungen og sitte med ham mens han spiser, være sammen med ham, roe ham ned og stelle ham for natten? Hvis en av dere gjør det og den andre tar unna klesvask, oppvask og rydding så er det meste gjort innen gutten er i seng. Og som de andre sier - hvorfor spiser dere ikke sammen med ham?

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen - jeg tror du må senke skuldrene kraftig når det gjelder forventninger til hvor strøkent hjemmet skal være. Evt. også få gubben mer på banen i heimen, det høres ut som du gjør alt.

4 kurver? Haha, jeg har femten! Sånne hvite bakker fra ikea som kan stables. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10255897/
Sorterer alt på farge... Ja, det er en hang up og nei, den kan ikke endres. de er fulle nesten hele tida. Jeg skjønner ikke selv hvordan vi klarer å bruke så mye klær.
Den halvtimen vi er sammen alle hver dag har vi valgt å bruke til andre ting enn å rydde og vaske. Siden sambo er seint hjemme som nevnt over blir det veldig lite familetid.
Jeg spiser sammen med junior en del dager, med det krever at jeg har ordnet maten dagen før. Han kan spise ting som tar kort tid, det kan ikke alltid jeg.
Og tro meg, jeg er ikke overdrevent opptatt av et ryddig og reint hjem. Men, vi er nok bare ekstremt rotete.... jeg er f.eks fryktelig dårlig til å legge på plass ting, så alt jeg bruker blir liggende igjen. Skulle ønske jeg var flinkere til å henge opp klær, rydde bort mens jeg lager mat osv. sambo er litt flinkere, men vi påvirker hverandre i dårlig retning. Men han er flinkere med huslige ting, og tar definitivt sin del og vel så det. Men jeg kan jo ikke kreve at han rydder i mitt rot hele tida. Og hvis jeg er stressa eller har dårlig kosthold er det enda verre... Da glemmer jeg hva jeg driver med og må begynne på nytt hele tida. Mamma sier jeg bare må skjerpe meg, men det er ikke bare at jeg er et rotehode, for jeg merker veldig godt at PCOS-tåka har endel å si. det blir verre for hvert år.