|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Med mindre man har kroniske syke barn som kaster opp utover klær og sengetøy flere ganger i døgnet har jeg - som de andre her - store problemer med å tro på at dere må vaske 1-2 maskiner hver dag. Om man sorterer skittentøyet i det man legger det til vask tar det to min å sette på en maskin, det kan dere gjøre når den første voksne kommer hjem om ettermiddagen. Det tar heller ikke mer enn 15 min å henge opp vasken etterpå. Jeg har et kurvstativ med 4 kurver for skittentøy - 1 til hvitvask, 2 til mørk 40-graders og en til ull. Tar null tid å sette på en vask, jeg tømmer bare en kurv inn i trommelen. Ferdig.
Og dere må vel ikke begge to lage mat til ungen og sitte med ham mens han spiser, være sammen med ham, roe ham ned og stelle ham for natten? Hvis en av dere gjør det og den andre tar unna klesvask, oppvask og rydding så er det meste gjort innen gutten er i seng. Og som de andre sier - hvorfor spiser dere ikke sammen med ham?
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen - jeg tror du må senke skuldrene kraftig når det gjelder forventninger til hvor strøkent hjemmet skal være. Evt. også få gubben mer på banen i heimen, det høres ut som du gjør alt.
|