|
Sv: I DAG har jeg
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Nå er det vel ingen som er "bare" en alkoholiker da. Enkelt å sitte og si man aldri hadde orket å være sammen med noen med den slags problem, hvis man kun klarer å se en person som "en alkoholiker". Det er et menneske med er alkoholproblem, og det er ut i fra det man avgjør om man vil "gidde" eller ei.
Ja. Det er vel ytterst få som ønsker seg en alkoholiker, noen med et rusproblem, annen avhengighet, etc. Men fine folk kommer også med dårlig bagasje. Og å "bare gå" er aldri så forbannet enkelt. At Langaard ikke har dumpet mannen gjør henne verken til en engel, til en naiv masochist, eller til noe som helst.
Jeg har vært sammen med en periodealkoholiker, og jeg har vokst opp med en høytfungerende alkoholisert far. Hvis jeg skulle designe personligheten til en fremtidig partner ville han ikke hatt noe rusproblem, og jeg er ganske på vakt for sånne signaler før jeg involverer meg med noen. Hvis livet og relasjonen til andre mennesker var like enkelt som å bestille et måltid på restaurant med egne modifikasjoner, hadde det gått helt greit. Livet er ikke sånn. Ikke det å være glad i noen heller.
Og hva andre ville gjort i den situasjonen har vel strengt tatt ikke Langaard spurt om.
Sist redigert av Ethereal : 17-12-14 kl 22:20.
|