|
Sv: Livvidde
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Sitat:
Uansett hvordan du ser ut skal midjen måles på samme måte. Stå oppreist uten å hverken trekke inn eller blåse ut magen. Legg et målebånd rundt midjen, én centimeter over navlen.
Slik jeg leser dette her, er poenget at du skal måle på samme sted hver gang.
Men grunnen til at folk at spurt deg om hvor du måler, er vel fordi de reagerer på din livvidde i forhold til høyde og vekt? Så når du får høre at de måler seg der de er smalest, og ikke nødvendigvis 1 cm over navlen, så er vel det nyttig informasjon? Nellie forteller at hun måler 10 cm mer en cm over navlen enn ved sin midje. Hos meg er det nok ikke så stor forskjell. Men jeg har målt ca 1 cm over navlen, og måler der 85 cm. I dag målte jeg der jeg var smalest, to cm over der, og der måler jeg 82 cm. Ikke så viktig for meg, jeg fortsetter å måle der jeg har målt meg hele tiden, men for deg vil jeg tror det er viktig å måle deg der du er smalest?
En annen ting jeg også gjør, er at jeg strammer målebåndet stramt rundt magen. Er jeg oppblåst kan midjen måle 88 cm normalt, men rundt 79-80 stramt. Når luften så er borte og jeg måler f eks 84 m, er målet akkurat det samme når jeg strammer til. Da får jeg en indikasjon på hvorfor jeg har økt i mageomkretsen også.
|