Tråd: Vektøkning!?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-14, 16:22   #7
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vektøkning!?!

Du har født et barn siden sist. Det gjør noe med hormonene og kroppen, og jeg vil anta at det kan være hovedårsaken til at det oppleves annerledes denne gangen. Og det vil som regel alltid være enklere å gå ned i vekt den første gangen man slanker seg. Om det er vitenskapelig bevisst eller ikke vet jeg ikke, men svært mange opplever i hvert fall det. Kroppen er bemerkelsesverdig tilpasningsdyktig, så jeg kan tenke meg at det har noe med det å gjøre, uten at jeg vet det altså. Første gangen får kroppen sjokk og tenker "Ææææhhh, hva skjer nå?!" mens gangene deretter tenker den kanskje "Hmmmm, dette har jeg opplevd før, så la meg ikke få fullstendig panikk denne gangen".

Det var min høyst personlige, uvitenskapelige og ikke beviste teori på hvorfor det ofte er vanskeligere å kvitte seg med kiloene dess flere ganger man prøver Noen andre her har sikkert en mer valid forklaring på det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat