Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-14, 02:17   #24245
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har fått utskrevet en eske Naproxen-E Mylan og ble litt forvirret da jeg kom hjem og leste på beskrivelsen fra legen - "1 tablett 2 ganger daglig i noen dager" mot smerter... Hm. Betyr det at jeg kan ta dem i 3 dager og så gjemme resten av tablettene til smertefullere dager? Det er 20 tabletter i pakka og det blir jo 10 dager, noe som er adskillig lenger enn det jeg definerer som "noen dager" og han hadde vel neppe skrevet det om han mente jeg skulle ta hele kuren i strekk...?

Noen som har tatt disse og fått bivirkninger? Det var litt av en liste med mulige bivirkninger gitt - ikke småtterier akkurat! Tror nesten jeg lever med smertene til jeg kommer meg til en fysioterapeut og får hjelp til å trene opp armene igjen istedet for å ta disse! Tennisalbue er diagnosen, med smerter nedover i underarmene, men ikke invalidiserende akkurat.

Jeg fikk disse utskrevet første gang jeg fikk betennelse i musklene rundt hjertet. Veldig smertefullt, men jeg valgte å ikke ta dem siden store deler av sykdomslista mi står listet opp som grunner for å utvise forsiktighet + bivirkningene listet opp ikke akkurat var av det snille slaget. Fikk i stedet voltaren og paracet 1g, da jeg vet at jeg tåler dem (får 100 voltaren og 100 paracet om gangen fordi jeg bruker dem når smertene i muskler og ledd blir for ille)
Gubben min har brukt Naproxen over en 6 dagers periode uten å ha fått noen bivirkninger av betydning.