|
Sv: Sten Sture Skaldeman
Jeg er ikke trådstarter, men skulle gjerne hatt innspill for liknende situasjon. Jeg er 173cm og veier 71 kg. Det høres ikke ille ut for mange,men er IKKE en vekt jeg trives med. Min idealvekt ligger omkring 60-62 kg, men har da vært med betydelig mer trening.
Jeg har svært liten tid til trening, da jeg studerer på fulltid og er alene med et barn. Min erfaring med ketolyse tidligere, var svært positiv. Tenker ikke da på vektnedgangen, men fordi jeg følte kroppen min trivdes bedre når jeg kuttet drastisk på karbo. Magen, fordøyelse, hud var mye bedre. I tillegg slapp jeg unna min store fiende: sjokolade og søtsaker! Jeg elsker søtt, og faller lett for fristelsen når jeg rusher forbi nystekte boller på vei til toget, eller når jeg er stresset før eksamen, ved tunge perioder i studiene. Når jeg er streng med karbo, så faller jeg ikke i den fella, fordi jeg vet det ødelegger, og i tillegg er søtsuget sååå mye mindre.
Har derfor tenkt variant av LCHF, hvor jeg helst vil finne en gylden middelvei jeg kan ligge på senere, altså som livsstil på grunnlag av det jeg nevnte ovenfor. Evt. om det er andre typer dietter dere vil anbefale er jeg åpen for forslag!
Er det noen som har noen råd ang. dette? Og ingen formaninger om at "jeg er normalvektig" og bare "trene" mer.. 
|