|
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg har hatt lyst til å teste det SÅ lenge! Men jeg har jo ikke vært i nærheten av en pizza på nesten et tiår. Har du en god oppskrift?
Og, ja. Forresten: Siste rest fårikål i dag!
Egentlig ikke, jeg bare slumper i vei. 
Jeg vil helst at det skal være så likt pizza som mulig, så jeg bruker 2 pk kyllingkjøttdeig som bunn, da jeg synes det blir mer nøytralt på smak. Steker bunnen i ti minutter, heller av krafta og tar på fyllet. Først tomatsausen som jeg bruker 1 boks hakka tomater, 1 ts sambal oelek og smaker til med hvitløkpulver, løkpulver og oregano. Lar den putre en stund.
Så legger jeg på masse ost (men det kan vel ikke du bruke så mye av, etter som jeg har forstått...) og legger på det jeg har lyst på. I går ble det strimlet pepperbiff og løk. Også har jeg på mer oregano og nykvernet pepper og inn i ovnen i 15-20 minutter til. Den er virkelig god og jeg har fått mye skryt av mange som ikke er så begeistra for lavkarbo også, som sier det smaker mye likt vanlig kjøpepizza.