Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-06, 05:27   #3
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 70
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt Atkinshjelp.

Underskriver alt Nille sier! Bedre svar enn hennes får du ikke!

Men det du sier om at grønnsaker med under 10 % karber er tillatt - NEI, det stemmer ikke. Gulrøtter f eks har såvidt jeg husker 7,4 % - dem skal du ligge unna. Spis det som står på listen, og ingenting annet! Alle grønne (eller røde..)blad, alle kålgrønnsaker, paprika, løk, tomater... Agurk er greit, men det gir ikke noen særlig næring, og veier mye... Jeg har alltid likt agurk, men under induksjonen innså jeg at det var tull å spise agurk... Selv nå (i pre-maintenance eller lifetime maintenance) spiser jeg bare ca 1,5 cm agurk pr dag, og det er bare pga smak, ingenting annet.

Det er så mye man kan spise, selv på induksjon! Bare følg listen, til punkt og prikke. Vei opp grønnsakene akkurat nå - senere får du et "øyemål" og kan dessuten tåle litt slingring om du får litt mer eller mindre.

Min suksess (-37 kg på halvannet år) kom av at jeg ikke gikk utenom listen over det som var tillatt. Bryter man ut, blir det vanligvis konsekvenser. Men det er lett å unngå! Bare lær deg hva du KAN spise, og ikke tenk på det du IKKE kan spise!

Lykke til, stå på - dette virker!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat