|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det finnes visstnok endel forskning som linker det til forhøyet insulinnivå som igjen gir betennelser, som jo også er årsaken til PCOS. Gynekologen min, som har forsket mye på kvinnesykdommer, mener det er en og samme sykdom og at mange er feildiagnostisert utfra hvilke symptomer man kartla først.
Jeg har ikke forhøyet insulinnivå eller PCOS, men jeg har Fibromyalgi. Så det må ikke ha noen sammenheng. Forøvrig har heller ikke jeg hverken lest eller hørt det. Og jeg er rimelig god informert om fibromyalgi (eller
muskel-/senefestesyndrom/betennelse som noen også kaller det).
Ikke mye som hjelper dessverre, men nå får jeg Nobligan Retard 200 mg, samt Sarotex, som jeg tar hver ettermiddag. Det hjelper litt på smertene faktisk. Tør nesten ikke si det, men jeg har det ganske smertefritt i kroppen om dagen. Hadde en runde på 3 uker med kjeven, men det har roet seg nå.
Forøvrig viste det seg at jeg er gluten-/lactoseintolerant og etter at jeg kuttet ut dette, så er jeg også mye bedre. Vanskelig å si hva som er hva.
Først hjalp medisinene og nå er jeg enda bedre etter spes glutenkutt.
Til info. Jeg tok toleransetest av 200 matvarer hos Fedon Lindberg i slutten av mars, som de sendte til utlandet for undersøkelse. 14-16 matvarer jeg reagerer veldig på og har kuttet helt ut. Og noe i grenseland. Har ved et par uhell fått i meg Gluten og da er både smertte- og hostehelvete(som leger trodde var lungerelatert og jeg har tatt alle mulige prøver) tilbake i løpet av ett par timer.
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
|