Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-14, 19:47   #23900
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Takk for svar, alle sammen! Kaffe er heldigvis for ikke-kjennere som meg noe alle er engasjert i.

Hvis jeg har forstått flertallet rett så er billig pulverkaffe crap, pulverkaffe holder uansett ikke helt mål, og er uansett dyrt i lengden.

Så hvis jeg nå skal være voksen nok til å ha kaffe jeg kan servere gjester på lur, selv om det ikke er helt min greie, så er det vel like greit å investere i en presskanne eller kaffekoker og ha "ordentlig" kaffe stående? (hvis merke er forferdelig viktig her også så si ifra :P )

I mellomtiden kan jeg ha sånne små poser stående, og satse på å ha lite besøk til jeg får ordentlig standard på kaffeserveringen. :P

Og igjen, takk! Jeg tenkte jo selvsagt at kaffe vel var kaffe, og at billigkaffe var sånn neeesten det samme som bra kaffe.

Kaffe, både hele bønner og malt, kan du oppbevare i frysern hvis det er lenge mellm hver gang du trenger den, så holder den seg godt, enten du skal bruke den i kaffetrakter eller presskanne.

En billig kaffekvern er kjekt å ha i tilfelle, for hele bønner holder sg best på smak. Mal opp det du trenger der og da.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP