Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-14, 07:49   #7
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hatt sommerferie fra LK og nå står det stille

Går litt på viljestyrke også dette her, man klarer det man vil klare.
Du trenger ikke å lage to middager. Gi mann og barn potet/ris sammen med grønnsakene og kjøtt/fisk, selv kan du ta en del ekstra grønnsaker og kutte potet/ris. Det krever en del planlegging, spesielt i begynnelsen, men man klarer det om viljen er stor nok. Kan også være greit å ha tilgjengelig f.eks kokte egg, lavkarbo knekkebrød, nøtter m.m. som er lett og ty til.

Noen blir kvitt søtsuget helt andre ikke. Enkelte mener at man skal kun spise ren mat og ikke bruke noen form for søtning, jeg er av den oppfatningen at dersom lavkarbovennlige-erstatninger (kaker, snop o.l med søtning, f.eks stevia) kan hjelpe deg til å ikke sprekke, så bruk det, men ikke som måltid kun som snop/kos av og til. Det finnes mange gode oppskrifter her på forumet som kanskje mann og barn også vil like. Om du holder ut lenge nok kan det være at du opplever at brød (og andre raske kh) ikke er så godt lengre. Det blir vanskelig å få til noe hvis innstillingen er: jeg kommer aldri til å klare.......

Lykke til

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat