Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-14, 13:23   #11362
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middagen er allerede konsumert. Inntok dagens måltid kl 11:30.

Omeletter av totalt 6 egg, 200g bacon, en skvett fløte, 2 ts pesto, soltørket tomat, 1 tomat, 1/2 grønn paprika, 1/2 rødløk, litt purre og et lag med jarlsberg.

La det inn på diett.no og tok en "helsesjekk". Må jo til i blant.

Ikke rart jeg er stappmett... Lagde to omeletter og den første gjorde meg litt mett, men det var jo ca ett døgn siden sist jeg spiste, så jeg var mer sulten. Og da jeg var godt i gang med omelett nr 2, så kunne jeg likegodt spise den opp. Er på jobb, så rester er ikke så kult. Selv om jeg kunne slengt den på en ny tallerken, tatt plastfolie på og satt den i hylla mi i kjøleskapet og spist den i morgen. Men da skal jeg jo kokkelere på nytt og friste kollegaene mine igjen.

Ca 2126 kcal med denne fordelingen:
73% fett
4% karbohydrat
23% protein

Ganske bra sammensetnings altså. Hadde klart meg med bittelitt mindre mat da. Men det er ikke så riv ruskende galt for en av min størrelse. Trenger jo ca 2000 kcal bare for å holde vekta i koma. Så ved stillesittende arbeid (som i dag) sier kcal-kalkulator ca 2400 kcal.

På vitaminer og mineraler ble det grønt på så godt som alt. Rundt 200% på mye faktisk... Og alt er jo ikke lagt inn på diett.no med vitaminer og mineraler heller.

Protein 259%
Karbohydrat 17%
Fett 280%
Kostfiber 31%
Vitamin C 202%
Vitamin A 251%
Vitamin D 271%
Vitamin E 168%
Vitamin B6 161%
Vitamin B12 419%
Tiamin 157%
Riboflavin 251%
Niacin 80%

Natrium 182%
Kalsium 142%
Kalium 41%
Fosfor 302%
Jern 59%

Magnesium 42%
Kopper 63%

Selen 131%
Sink 167%

At natrium ligger over ADI bryr jeg meg fint lite om. Det er farligere med for lite salt enn for mye salt.

Magnesium og kopper var det visst litt lite av. Får ta en magnesium-tablett når jeg kommer hjem i kveld og så tror jeg at jeg sier at jeg er ganske fornøyd med dagen altså.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC