Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-06, 13:04   #7
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Gi jernet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg løper ikke i 60-100 min. Jeg GLØPER dvs gå-løper. Det er jo intervalltrening. Ekke i så god form at jeg kan løpe non-stopp i 100 min altså. Greier jeg 2 mins løping i strekk er jeg stolt av meg sjøl. Ellers er det 3 min rask gange mellom alle løpeintervallene. Hastighet på gåinga ligger som regel på 6 km i timen og løpinga på 8. Så jeg er absolutt ingen atlet!

AHA du er en gågger .

Jeg anbefaler å øke intensiteten på intervallene og korte ned på treningstiden. Det er mye bedre både hormonmessig og for etterbrenning.
prøv 2 min løping med så høy intensitet som du klarer og så 2 min gåing. Gjør dette i 30 min og du har sannsynligvis gjennomført en mye bedre treningsøkt enn din vanlige økt på 115 min. Jeg skal forøvrig forsøke å følge mitt eget råd når det lir mer ut på våren. pr dato har jeg nok med styrketreningen.