|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Nei, tenkte å kjøpe det og, men leste meg litt opp i bruksanvisningen og på nett, og tok havsalt oppi beholderen hvor det står salt. Vasket en gang uten noe i, og lukten og det hvite er i alle fall borte, så det kan være behov for salt her i ny og ne.
Det er stor forskjell på maskin til maskin. Ved bruk av vanlig salt (og ikke det dyre rensesaltet) så husk at det visstnok skal være grovt og ikke tilsatt ekstra jod...
Jeg flyttet også til nytt hus og fikk en maskin som liker salt. Uten salt så blir det hvite skjolder på glassene (bruker separat pulver og glansmiddel - det gjorde vi også i forrige maskin). Jeg tror ikke at vannet er særskilt kalkrikt (der jeg kom fra så var vannet surt), men DENNE maskina vil uansett ha saltet sitt. Med bruk at grovsalt så blir det ikke særlig dyrt... og det er da langtifra det verste vi slipper ut i gråvannet.