|
Sv: Auguststartere 2014
Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.
Hei Hadepasta Hadde jeg vært deg og i utgangspunktet ikke har så mange kilo å gå ned og kanskje mest er opptatt av å bli kvitt sukkersuget…ja da tror jeg at jeg ville tenkt "enkelt". Spesielt også fordi du bør unngå å ødelegge forbrenningen din med en strikt diett!
Jeg ville derfor unngått de "verste" karbene helt i 4-5 dager (godteri, sukker, brød, pasta osv). Av egen erfaring pleier det største søtsuget å gå svært raskt ned på den tiden. OG hold deg unna lightbrus og light saft….det holder søtsuget oppe hos de fleste av oss! (Alkohol har ofte også negativ innvirkning).
Etter det ville jeg i en periode bare redusert inntaket av dette og erstattet det med klibrød/knekkebrød og grønnsaker i ulike former - og vips er dine 3kg borte.
Oppblåsthet kan komme av mye, men for meg er det melkeprodukter og hvete/gluten…….du kan jo vurdere å kutte ut det en periode og se?
Dersom du bare skal ned 3 kg, ville jeg ikke gjort dette til en "kur", men bare hatt det i bakhodet når du gjør valgene dine Lykke til!
Tusen takk for svar!
Hmm.. du har et poeng! Høres igrunnen veldig fornuftig ut :-) Men vil jo gjerne ta lavkarbo rett og slett for helsa sin del. Er så mye vanskeligere å skeie ut hvis man vet at en ting er strengt "forbudt", noe det meste av godteri, brus, chips og junk er på lavkarbo. At det skal bli en livsstil rett og slett, slik at jeg har noe å forholde meg til. Hva gjør alle lavkarboslankerne f.eks når de har nådd målene sine?
Kan jo prøve 4 dager uten karbo og sukker for å se hvordan kroppen reagerer. Er sukkersuget og oppblåstheten helt borte er jo valget enkelt! Men hvordan spiser jeg i disse 4 dagene? Typ lavkarbo med mye fett? For da tror jeg det vil bli enkelt :-P Så utrolig mye god mat enn kan spise med god samvittighet :-D Edit: og selfølgelig proteiner!
Igjen, tusen takk for svar :-)
Sist redigert av hadepasta : 18-08-14 kl 08:28.
|