Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-06, 05:32   #1
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Æ vart skræmt

Driver å leser vitaminrevolusjonen av Flytli, jeg bruker multivitaminpreparater med jern fordi jeg føler meg mye bedre med litt mer jern, men så leser jeg at hvis en tar tilskudd som inneholder jern så øker jernlagrene og det kan føre til hjertesykdom. . Årsaken til lavt jern i blodet kan være for lite av magnesium, kobber og sink. Leser så på alle boksene mine og finner ut at kobber mangler i de tilskuddene jeg bruker nå men den som jeg brukte før inneholdt litt kobber og jeg følte meg mye bedre med det tilskudde, så nå skal jeg lete etter ett tilskudd som inneholder kobber.
Men så leser jeg at krom hemmer opptaket av jern i tarmen. Nå har jeg tatt mye kromtilskudd i flere år og føler at jeg har rikelig av akkurat det mineralet fordi rent krom ikke virker mot søtsug for meg. Når jern ikke blir tatt opp i tarmen, blir det da heller ikke plassert i jernlagrene ?
Har jeg da mye jern i lagrene eller ikke. ??? Jeg skal uansett finne ett tilskudd med kobber for å se om jeg klarer meg uten jerntilskudd da.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat