Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-14, 11:09   #83
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av hadepasta, her.

Jeg er med! Har lest meg skakk på temaet, men føler ikke jeg blir så veldig mye klokere. Er 170 høy og veier 63 kg. Vil gjerne ned til 60! Sånn ellers er det viktigtste for meg å slutte med sukkeravhengigheten, og at jeg kan slutte å være så oppblåst og føle meg fæl hele tiden.

Tenker ikke noe ketose eller noe slikt, men mer moderat lavkarbo. Hvor mange karbs bør jeg ligge på da? Noen tips? Har lest alle slags nybegynner tips her inne, men kan alltids spe på med mer

Har jeg forstått det riktig at en typisk dag kan se slik ut:

frokost: omlett med f.eks bacon/salami/ost eller lavkarbobrød med kremost/smør og pålegg som salami, ost, peanøttsmør, leverpostei osv.

Lunsj: salat med f.eks agurk, fetaost, vanlig ost, kylling/bacon/skinke, blomkål og med olivenolje eller andre dressinger.

middag: Typisk pølsegrateng jeg så en plass. Kylling og kalkun pølser med grønnsaker, krydder og gratinert ost. Eller kylling med salat eller grønnsaker. Ja, dere skjønner tegninga.

mellomåltid: babybel, ost, nøtter, skyr(?), atkinsbarer

Liker ikke fisk, tomat, paprika eller løk. Det jeg kom på i farten som setter en stopper for etegildet.

Er helt grønn, og det står så mye forskjellig alle steder. Er også usikker på hvordan jeg skal få til å telle alle karbohydratene? En slags regel som er lett å følge her?

Og en ting til.. Er invitert i et par barnedåper, en konfirmasjon og ett bryllup i løpet av di neste månedene. Er det helt krise om man "skeier ut' og spiser den middagen man får servert? Eventuelt ta et kakestykke? Skal selvsagt prøve å begrense meg, vil jo ha fremgang

Mange spørsmål her, beklager for det. Virker vel helt grønn, men er så skummelt å begynne på noe helt nytt. Er så redd for å gjøre det helt feil

Tusen millioner takk til den som eventuelt gidder å svare på det jeg lurer på! Mye å lære her! haha

Hei Hadepasta Hadde jeg vært deg og i utgangspunktet ikke har så mange kilo å gå ned og kanskje mest er opptatt av å bli kvitt sukkersuget…ja da tror jeg at jeg ville tenkt "enkelt". Spesielt også fordi du bør unngå å ødelegge forbrenningen din med en strikt diett!
Jeg ville derfor unngått de "verste" karbene helt i 4-5 dager (godteri, sukker, brød, pasta osv). Av egen erfaring pleier det største søtsuget å gå svært raskt ned på den tiden. OG hold deg unna lightbrus og light saft….det holder søtsuget oppe hos de fleste av oss! (Alkohol har ofte også negativ innvirkning).
Etter det ville jeg i en periode bare redusert inntaket av dette og erstattet det med klibrød/knekkebrød og grønnsaker i ulike former - og vips er dine 3kg borte.
Oppblåsthet kan komme av mye, men for meg er det melkeprodukter og hvete/gluten…….du kan jo vurdere å kutte ut det en periode og se?

Dersom du bare skal ned 3 kg, ville jeg ikke gjort dette til en "kur", men bare hatt det i bakhodet når du gjør valgene dine Lykke til!

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat