|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det er vel media som først og fremst hauser opp, og som får engstelige folk til å se terrorister rundt et hvert gatehjørne. Syns politiet har virket både rasjonelle og så nøkterne de kan være på de få pressekonferansene jeg har sett. Det er et økt trusselnivå og de har derved økt beredskapen. De kunne jo ikke gjort noe annet. Ellers sier både politi og pst at det er mest sannsynlig at det ikke skjer noe og ber folk om å leve som planlagt. Jeg er ikke redd, men jeg syns det er litt ubehagelig. Først og fremst fordi jeg syns det er litt vanskelig å ikke bli påvirket av det massive mediatrykket og maset fra redde familiemedlemmer fra grisgrendte strøk, men også fordi jeg tar Oslos mest travleste t-banelinje fra ytterste nordøst til ytterste vest hver eneste hverdag i morgen- og ettermiddagsrushet og sånn sett er litt mer eksponert enn f.eks. de som kjører til og fra jobb utenfor bysentrum. Og så jobber jeg i oljå da, skjønt jeg tviler sterk på at vårt lille norgeskontor skulle være et mål Så tenker litt på det, men er ikke redd og forholder meg til myndighetenes anbefalinger.
Og Utøya var vel ikke akkurat det mest sannsynlige terrormålet det heller ..?
Sist redigert av Cyan : 26-07-14 kl 23:04.
|