Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-14, 08:07   #23525
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Jeg lurer på, når man har spist 4 faste måltid, frokost, lunsj, middag og kvelds.. men bare er oppi 5kh.. (ketolyse) kan jeg gi meg? Jeg er mett! Må jeg spise alle 10kh ila dagen?

Du må ikke spise kh i det hele tatt i løpet av en dag, men på ketolyse er det anbefalt ca 20-25 g kh daglig etter at man har kommet i ketose. Mesteparten av dette skal komme fra et variert utvalg grønnsaker og litt bær og nøtter. Minimalt med kh er ikke nødvendigvis nøkkelen til vektnedgang og Torkil skriver i boka at flere av hans pasienter som opplevde stopp i vektnedgang spiste alt for lite og varierte grønnsaker. I stedet for grønne salatblader og agurk (som har lite næring) kan det være en fordel å spise mer aubergin, squash, zuccini, blomkål, brokkoli osv. bak det gjerne i ovnen med olje og urter og evt litt tomat. Dette metter mye mer enn salatgrønnsaker og du trenger heller ikke å spise 4 ganger til dagen, dersom du blir så mett og holder deg mett. Kanskje er det nok med 3 måltider for deg?

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose