Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-14, 23:16   #8
thessis
Medlem

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
thessis er på en erverdig vei

Sv: Si opp selv eller bli sagt opp?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Snakk med noen som har innsikt i arbeidsjuss, så du er sikker på at riktige prosedyrer blir fulgt, og at du får alt du har krav på. Samme hvor hyggelig arbeidsgiver er og hvor godt du kjenner sjefen. Det er DIN fremtid som står på spill, ikke deres....

Du har rett i det du sier. Jeg har vært i kontakt med arbeidstilsynet, fikk ikke så mye ut av dem. Det eneste de sa var at om jeg mente jeg hadde en sak burde jeg kontakte advokat, og slik arbeidsgiver argumenterer så ser jeg ikke at jeg har en sak, de er liksom i sin fulle rett, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si eller argumentere med! Og det føles ikke greit og føler meg litt fortapt oppi det hele. Jeg har vist til min kompetanse, jeg gjorde en god jobb og var tilsynelatende godt likt.

Jeg er ansatt kommunalt, så jeg har en følelse at det man har krav på der er ikke stort, bortsett fra en attest.

Det jeg også tenker er at arbeidsgiver også er en aktuell arbeidsgiver i fremtiden, så jeg vil ikke brenne broene, og at det derfor ville være enklest om jeg sa opp selv. Arbeidsgiver sier jo det kan se bedre ut på en cv å si opp selv, men det er nok noe som kan slå begge veier vil jeg tro.

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat