Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-14, 08:35   #16
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - normalvektig

Min kropp og dermed også min psyke trives best med et kosthold der jeg får i meg i 50-60 g kh daglig fra rene, naturlige råvarer. Får i meg noe mindre fett en det som er optimalt for keotgendiett, men jeg stortrives med dette. Har funnet at dette er det beste for meg med tanke på energi, trening, småvondter i kroppen, insuliresistens, søvnmønster, hud, hår osv osv. Jeg går heller ikke så lett tom for energi og får sjelden den der forferdelige sulten over meg som mange av salat-damene her på jobb har hele tiden og dermed klarer jeg også å kontrollere matinntaket (har hatt/har problemer med overspising). har prøvd meg på lavkarbo a la Fedon, men det fungerte overhode ikke for meg. Fikk kviser, vondter, var mye sulten og søvnmønsteret mitt endret seg, så jeg har funnet min vei og holder meg til den.

Men dette gjelder meg og alle er forskjellige og man må nesten bare prøve seg frem. Jeg stoler på eksperten og sier meg vel enig i at fra et rent vekttap-synspunkt er kanskje ikke ketose/ketogen diett det mest effektive når det gjelder de siste kiloene, men basert på min egen erfaring gjør det så mye annet godt for min kropp.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat