Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-14, 22:20   #37
sonim
Medlem

Medlem siden: Jan 2013
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Ketose og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, jeg prøver å få frem poenget at mye fett ga god treningseffekt. Og tro meg, jeg har trent MYE på veldig mange forskjellige kosthold, og så langt er det det absolutt mest effektive. Poenget var uansett at fett før trening og proteiner etterpå er viktig, ikke karbohydrater. Det finnes tråder her inne skrevet av noen med mer treningscred enn meg som konkluderer med det samme, men siden ipadden er elendig å søke på gidder jeg ikke forsøke finne de nå. Men andre må gjerne lete de opp.

Vil gjerne ha henvisning til de med treningscred som anbefaler fett som næring for de som trener styrketrening. Hvis du en gang kommer over de før meg.

Utholdenhetstrening, ja, enig, da har fett noe for seg for å lære kroppen hente energi fra fettdepoter fremfor glykogenlagrene.
Kondisjonstrening/O2 max, her er det stort sett karbohydrater og proteiner som gjelder fordi treningen er for intensiv og for kort til at både fett og proteiner fører til at man yter maks.

Som sagt så mener jeg du må være temmelig forsiktig i å anbefale avocado og 1 ss rekesalat til alle som driver ulik trening både som pre-workout, during og post workout. Det er jo her de med forståelse for treningsprinsipper, intensitet og belastning kan kombinere kostholdsråd. Jeg er nysgjerrig på effekten av dette for styrketrening siden du anbefaler det til alle her inne uansett treningsform. Det er jo slike utsagn og råd som skaper forvirring fordi de går så totalt på tvers av all annen rådgivning og resultatorienterte prestasjoner. Betviler overhodet ikke at det funket på deg, men hva slags type styrketrening bedrev du med hvilken intensitet og type øvelser er jo da interessant å vite.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat