|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.
her går vi etter ukerdager, og det er da ikke vår skyld i om det noen ganger er røde og hellige dager... må man vaske klær så må man vaske. i år så har jeg vaskedag på julaften, og jeg kommer pinadø til å vaske om jeg må.
de som har vaskemaskin i leiligheten vasker jo når de vil, og bråker nok mer for naboleilighetene enn den maskina som står i kjelleren.
Julaften går det jo uansett greit å vaske da, den er hverken rød eller hellig. 
Vi har ikke faste vaskedager heldigvis, men skriver oss opp på ønsket vasketid. Det var visst faste dager her før, men fungerer mye bedre at man skriver seg opp, da blir deg mer effektivt. Jeg har bodd her snart i fem år, og det har fungert greit bare man er innstilt på at det skal fungere. Det som er problematisk nå, er at jeg har en jente i bhg, og da tar man med hjem yttertøy på fredag som bør vaskes innen mandag. Det innebærer at jeg alltid vasker klær på lørdager. Og det innebærer også at vi ikke fikk vasket nå, siden jeg valgte å feire 17. Mai. Vi er i ferd med å flytte, og jeg ser fram til vaskemaskin i egen leilighet så jeg kan vaske når jeg har behov og ønsker.
|