Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-14, 14:20   #78
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Hei alle sammen ! Jeg slenger meg på denne tråden :-) starta med lavkarbo for første gang den 8 mai så er i gang :-) Litt om meg, jente på 33 år, 1.69h og ca 86 kg. Målet mitt er 70 kg :-) har gått ned 1,5 kg på en uke og er fornøyd med det. Er tydeligvis ikke en av de som kiloene renner av
Har vært i ketose siden dag 2 uten store oppofringer. Føler meg litt varm og uvel innimellom men har skjønt det er vanlig i ketose? Jeg prøver å ligge daglig på ett slikt inntak og håper det er ganske rett : karbo 20g, protein 75g og fett 125 g. Har prøvd meg fram med ketostix og er i ketose inntil 30g karbo, men prøver å holde meg rundt 20. Er det noen grense på hvor lenge det er ok å være i ketose? Håper å gå ned hvertfall halvparten av kiloene med dette og kanskje justere opp bittelittt karbo etterhvert å se hvordan kroppen reagerer.. Gode råd mottas med stor takk

Heia!
I boka om ketolysekuren så står det en anbefalig om hvor lenge man kan være i ketose (men jeg husker ikke hva det var), men tror at det er delte meninger på forumet om det er noen maxtid. Selv mener jeg at så lenge kroppen trives, så er det inget problem uansett hvor lenge du har vært i ketose.