Tråd: Matoversikt
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-14, 20:19   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matoversikt

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Har alt jeg trenger i fryseren og i skap for den del. Men var ikke helt det som var problemet her . Det er å ha tid til å lage til , derfor så brukte jeg en matplan tidligere der jeg lagde meg faste dager med det og det til middag. Slik at jeg kunne forberede mer for hver dag og at maten blir variert. For ikke å snakke om sunne grønnsaker som også skal være tilgjengelig.

Første bud er planlegging og lage opp store porsjoner.

- Skjær opp to agurker i staver, 2 paprikaer og en blomkål i dusker og i legg i skåler med folie over og sett i kjøleskapet, nå har du kjappe grønnsaker til flere måltider.
- Lag omelett i en langpanne, frys ned i porsjonsbiter det du vet du ikke spiser i løpet av 2 dager.
- Lag en stor kjele med tomatsuppe eller blomkålsuppe og hell i porsjonsbokser og frys ned det du ikke spiser på 2-3dager.
- Stek opp 2 kg kyllingfilet og legg i kjøleskap/fryser. Lag en boks med salatdressing. Da kan du bruke kyllingen enten i en salat eller spis en filet hel med fingrene og dypp grønnsaker i staver i dressingen. Jeg pleier å halvblande rømme og majones og ha i feks dijonsennep eller feks hvitløk og pepper og gressløk.

Alt handler om store porsjoner og lage flere måltider på en gang. Jeg prøver å henge foran hele tiden, slik at om jeg plutselig må på sykehus med minstejenta, så grabber jeg bare med meg noen bokser mat.

Sist redigert av Imse : 30-04-14 kl 23:00.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat