Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-14, 09:00   #22960
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bruker dere mange lange setninger og forklarer dere mye? F.eks. den setninga "ikke løp på brygga, du kan falle i vannet" hadde ikke min sønn forstått. Det han derimot forstår er "Stopp! Farlig!", og å ta ham fysisk ut av situasjonen. Etter mange nok repetisjoner skjønner han det og løper ikke lengre på t-bane plattformen eller ut i veien. Å begynne å forklare hvorfor har vært helt nyttesløst inntil nylig (nå vet jeg at det ikke kan sammenlignes helt og at din sønn forstår mer enn min, men tror nok at en del metoder som brukes på autister kan være vel så effektive på "vanlige" barn). Men som jeg også sa tidligere så tror jeg ikke dere trenger å være redde for at det skal eskalere slik at dere blir helt fastlåste i heimen, selv om det virker som en helt uutholdelig og frustrerende situasjon der og da. Der har jeg vært så mange ganger, og klarer ikke å forestille meg at det noensinne kommer til å bli bedre, men så går det seg alltid til etter en periode.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening