|
Sv: Tråden for de som bare har "siste rest igjen"
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Tror det er ganske vanlig. Jeg har hørt så mange si det, både i IRL og her inne, at det var noe jeg gjorde meg bevisst på og begynte å jobbe med så fort jeg skjønte at jeg kom til å gå ned i vekt på dette kostholdet.
Stort sett føler jeg meg merkelig normal for tida; jeg er slank, og sklir liksom mer inn i mengden. Det er en litt sånn wow-følelse, men likevel kommer tjukkas-vibbene over meg i blant. Skal nok en del til før den skyggen slipper når man har vært tjukk hele livet, dessverre ... Men dette er nok bare noe man må fortsette å jobbe med. Ting jeg har gjort er i hvert fall å unngå å snakke ned meg selv, og stoppe meg selv i det jeg gjør det. Ikke fokusere på det jeg fortsatt er misfornøyd med ved kroppen min, men dreie oppmerksomheten over på det fine og positive med den. I blant ser jeg på gamle bilder, og sammenligner for å minne meg selv på hvor mye som har skjedd siden da, for det hender at jeg fortsatt ser for meg meg selv som den jeg var som overvektig. Det krever litt jobb, men uttellingen er totalt verdt det!
På dårlige dager, dager jeg refererer til som "tjukkas-dager", hender det jeg skvetter til når jeg ser meg selv i refleksen i et vindu og ser denne slanke silhuetten som jeg brått ikke kjenner igjen, og da innser jeg jo at det fortsatt er en liten vei å gå mentalt. Men stort sett føler jeg meg som sagt veldig normal. Det er både fint og rart, men kanskje også en av de fordelene som følger av å ha brukt så lang tid på å bli slank, og venne seg til endringene etterhvert som de skjer?!
Tror nok du er kommet en del lengre enn meg ja...
Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.
For min egen del må jeg jobbe mye med min sosiale rolle. Enten prøver jeg å ta så liten plass som mulig, eller så tar jeg på meg klovnerollen - for det var liksom de eneste alternativene da jeg var stor.
Og at noen av det motsatte kjønn skulle kunne finne meg attraktiv er det kul umulig å få banket inn.
Og der tok du ordene i munnen til mange tror jeg .
Jeg rydda på loftet i går.. skulle bla. kaste to esker med klær.. Gubben spurte om jeg skulle kaste alle disse klærne ? ja.. svarte jeg de er for små.
Det endte med at jeg prøvde dem.. og kun en bukse og to kjoler var for små så de havna opp igjen på loftet 
Da har jeg ikke gått mange kilo ned i hodet tenker jeg... og hipp hurra.. jeg har masse "nye" klær ! noe er helt umoderne da.. men tenker at med litt sying og fixing blir det bra. Noen klær vær i skikkelige knallfarger.. men er ikke det in i år da ?
Og hipp hurra for meg.. veiedag i dag og jeg har gått ned ett kilo !!!! 

revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
|