|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Han har vært 100 % sykemeldt i mesteparten av tiden (altså nesten ett år), men de to-tre siste månedene har han hatt "arbeidstrening"/"tilrettelagt arbeid" med max 30 % jobb (der han skal kunne la være å jobbe når han er for dårlig og kan gå hjem når det trengst og så skulle det bli oppjustert på sykepenger og redusert på løø fra arbeidsgiveren) og min 70 % sykemelding. Det fungerer ikke og jobbe slik, siden han blir dårligere og dårligere. .....
Sosialhjelp kunne han KANSKJE få, men det var ca tre ukers behandlingstid og da måtte han kunne dokumentere absolutt alle utgifter/formue/eiendeler. Nødhjelp kan han få med max 800 kroner i uka. Dagpenger forutsetter han er arbeidsøker; han har en 100 % stilling han har hatt i mange år som han nå altså ikke lenger klarer fordi han er syk. Han er for syk til å kunne søke/klare en ny jobb, så dagpenger er visst utelukket......
Drittsystem vi har, men det er vel kanskje en konsekvens av at enkelte få svindlere ødelegger for de som virkelig trenger det
NAV må ha alt med bittesmå teskjeer. Ser i en annen tråd at han har en lege som står på for han. Det er gull verdt. Jeg måtte skifte lege 2 ganger for å få hjelp mot nav. Heldigvis finnes det saksbehandlere som kan bruke hodet. Håper det går seg til! Kos dere i påsken! 
Sist redigert av Kitt : 14-04-14 kl 23:10.
|