|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Jeg tror ikke at jeg har et sjalu ben i kroppen og siden jeg har kjent gubben fra jeg var 12 år stoler jeg 100 % på ham. Derfor blir jeg heller aldri mistenksom til uventede gaver, bare veldig glad.
Lykke til med bryllupet i mai, Kanutten!
Noen som vet hva som skjer når en person har vært sykemeldt i ett år og to måneder etter sykepengeperioden er over får avslag på AAP og dermed ikke lenger har økonomi til og bo for seg selv (har altså allerede i to måneder mens han ventet på å få innvilget AAP gått uten sykepenger og har brukt sparepenger og kredittkort for og klare seg) siden han kun er i stand til å jobbe jobbe max 30 %, velger og si opp stillingen for og flytte siden han ikke lenger har råd til og bo der + han hele tiden blir presset av arb.giver til og jobbe mer/ stille opp som vikar ved sykdom etc. enn det han klarer/altså 30 %.
Vil han da likevel ha normal oppsigelsetid og hvordan virker dette inn på NAV.
Avslaget skal ankes, noe legen hans også er enig i, men NAV er altså rimelig sta og sier at han har et syptom og ikke en godkjent sykdom selv om han er undersøkt og diagnotisert av flere sykehus/spesialister.
Har ikke noe svar, men han bør klage og få legen til å skrive riktig diagnose. Ofte skriver de feil.. arbeidsevnen hans må være minst 50% nedsatt, hvis NAV mener annet så kan han søke om dagpenger. I mellomtiden er det sosialhjelp...

|