Tråd: Sukkersjokk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-06, 00:40   #12
Caxa
Medlem

Caxa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 60
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Sukkersjokk?

Jeg opplevde det der under siste graviditet, men da var det vanlig norsk mat som mange vil kalle det som gjorde utslaget. Fikk forklaringen med at jeg har problemer med høye svingninger i insulinet noe som ikke er farlig før du ligger høyt også før du drikker det glukoseskvipet.

Nå som jeg ikke spiser nevneverdig med sukker opplever jeg det aldri, noe legen forklarte med at insulinet nå ligger stabilt og da unngår jeg den voldsomme påkjenningen insulinhopp faktisk er.

Tror ikke du har diabetes på bakgrunn av dette, er nok heller du som har trigget insulinet noe voldsomt med sukkerinntaket.

Det skumle med det er at du bare plutselig kan komme til å besvime om glukoseverdien blir høy nok. Da vil du kunne få en voldsom hodepine, nesten som migrene, og du vil være veldig tørst... Det kan være et tegn på diabetes, så skulle det skje ved kun små inntak av sukker burde du få sjekket det.

Så lenge sukkerinntaket var høyt er det nok ingen fare...

Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat