Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-14, 18:32   #22792
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

For å begynne med den rødvinsflekken, det jeg alltid fikk beskjed om da jeg var i USA var å alltid ha club soda tilgjengelig og tømme på slike flekker. Det ville på en måte bruse opp rødvinen også skulle man dabbe/dytte med ren tørr klut for å få vekk flekk og dette skal ikke være skadelig for diverse fibre.

Når det gjelder tørking vil jeg anbefale deg å klemme (ikke vri) så mye vann ut som du klarer. Legg deretter veste innimellom to tørre håndkle og vri litt forsiktig (evt bare klemme mer), heng deretter opp og legg håndkledene under dersom det fortsatt drypper for å slippe vanndammer overalt. Ikke greit når man har lite bad, men det står jo ikke på så lenge. Eller om du har mulighet til å henge over vask/vaskevannsfat er jo det også en mulighet, legg gjerne håndkle under for det så slipper du klikke av dryppelyden

Takk og pris ser det ut til at rødvinsflekken er borte ...! Men sånn til senere: Ikke kombinere rødvin og skjør gammel bunad, og om så, ikke "glem" flekken i ti måneder.

Ellers - takk for tips! Det med to håndklær er jo egentlig logisk, er jo alltid det jeg gjør med ferdigstrikkede ullplagg etter vask.
Jeg har mulighet til å henge den over ei skapdør over kjøkkenvasken. Om jeg gjør det før jeg legger meg, har den vel sannsynligvis sluttet å dryppe til i morgen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥