|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg har snakka med en del folk som har prøvd hypnose for å slutte å røyke, og de sier det funker veldig bra. Likheten er jo at både sukker og nikotin kan føre til en form for avhengighet, og noe man forbinder med kos og avslapning. Det er noe jeg selv vurderer den dagen jeg skal slutte, ettersom jeg vet jeg er mer emosjonelt enn fysisk avhengig av røyk. Dog er det jeg har hørt at den psykiske/følelsesmessige avhengigheten forsvinner, men at det fysiske behovet fortsatt kan være der. Om det er overførbart med sukker på det punktet, vet jeg ikke. Du kan jo ringe en som driver med hypnoseterapi og spørre om dette er en ting vedkommende kan hjelpe deg med?!
jeg sluttet å røyke med homeopati faktisk. Tok noen pille for noe helt annet, trettehet tror jeg (og det hjap ikke mot tretteheten da, siden årsaken var insulinresistens og PCOS ), med den kosekvensen at neste gang jeg tok en røy, smakte det som å spise tørr aske. Helt forjævlig. Jeg røykte ikke så mye, ca 10 stykk i uka, men merket godt dette at suget var der i lang tid. Men det frister jo ikke å spise aske. Jeg prøvde tre ganger.
|