|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Til gjengjeld finnes det mange bilder av katter i dukkeklær i lekedukkevogn...
Bare så det er sagt så finnes det faktisk katter som godtar det altså, akkurat som med hunder. Katten jeg vokste opp med likte å ligge i dukkevogna mi. Men bare når den stod stille. Hvis de ikke fant henne og trodde hun var inne, så gikk de bare på rommet mitt og så i dukkevogna for der lå hun ofte. Jeg hadde sååå lyst til at hun ville ligge der mens jeg gikk tur også, men da hoppet hun ut. Jeg prøvde også å ta på henne dukkeklær og hun lot meg som regel. Men så fort hun var lei (etter veldig kort tid), så hoppet hun ut av dem. Jeg TVANG henne ikke til noe. Men så var det ca den mest fantastiske katten som har fantes. Hun var til og med med oss til Mormor i bilen flere ganger i året. Hun fikk en luftetur ca halvveis der hun tisset litt og så hoppet hun inn i bilen igjen. Ja, hun gikk løs! I bilen også. Hun lå fint i fanget til en av oss og fikk kos hele bilturen og storkoste seg. Første gangen hun hoppet ut av bilen på en rasteplass var vi livredde for at hun skulle stikke av, men hun gjorde sitt fornødne og så hoppet hun inn i bilen igjen. Og da vi var hos Mormor så holdt hun seg rett rundt huset til Mormor med noen turer inn i huset av og til. Men Mormor hadde hunder, så hun foretrakk å være ute.
Katten jeg har nå også stoler 99,99% på meg. Jeg regner med at jeg hadde fått lov til å ta på henne dukkeklær, men hun hadde nok hoppet rett ut av dem. Hun stoler så mye på meg at dyrlegen kommenterte det til og med. Haha, i skrivende øyeblikk ligger hun på ryggen sin med rompa mot meg og med øynene lukket. Har akkurat kost henne på magen, hun er så glad i det. Ikke mye som sier mistillitt der akkurat.