Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-14, 08:52   #22701
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Uansett hvilket dyr dere velger så vil det i størst grad bli dere som er voksne sitt ansvar. Så velg et dyr utifra det. Husk også at alle dyr vil kunne trenge et fristed fra barns oppmerksomhet.
Jeg er oppvokst med katter (i fleng) og måtte lære å respektere dem på generell basis - ingen medlidenhet for klor når jeg ikke slapp om de sa ifra - og matfatet var hellig. Da skulle de få spise/drikke i fred. De kattene kunne hale ut melkeskvetter i all evighet når de var leie av meg...

Til gjengjeld finnes det mange bilder av katter i dukkeklær i lekedukkevogn...

Muligheten for fristed (de fleste katter og hunder skjønner konseptet raskt og det kan like gjerne være liggeplassen til dyret som matfatet - selv om matfatet nok også bør være et fristed) gjør at dyret kan trekke seg ut av noe som kunne blitt en konflikt.