|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Husker en gang jeg var hos veterinæren, og der var en hund av rase jeg aldri har sett hverken før eller siden. grå, korthåret, ganske stor, og ganske så rund. Veldig masse hudfolder og veldig ubestemmelig form på en måte. Den også Snøftet og sleit noe veldig, og siklet og sto i. Kunne ikke se øynene på den på grunn av hudfolder, og jeg hadde nesten problemer med å se forskjell på foran og bak på hunden.
Det værste var at jeg, som egentlig liker hunder nå, ble kvalm av hunden, den var bare fryktelig uappetittelig der den subbet trynet (eller var det stumpen?) over gulvet som en mopp....
Jeg får helt vondt av disse rasene som er som gjennomavlet at de har store skavanker. Hjalmar er jo blanding, og vi fikk han fordi det plutselig og uplanlagt havnet fem valper i hus til en kollega. Vi er fornøyd med blandingshund, men man vet jo ikke helt hva man får da, i lynne mener jeg. Han har akkurat nok border collie i seg til at jeterinstinktet er dominerende. Så han stikker aldri av på fjellet som er vanlig for en gordon setter f eks.
|