Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-14, 16:09   #22682
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Om dere skaffer dere hund er ansvaret ditt (og evt. pappan om han er med i bildet)! Barn under 16 år har vel ikke lov til å ha (ene)ansvaret for et dyr mener jeg. Husk at hunden må luftes minst 3 ganger om dagen uansett vær, den trenger vaksiner og veterinærtilsyn, klippe klør, trimme pels, børste og stelle. Plukke opp dritt på tur, dressere hunden (etter min mening burde det være obligatorisk med et visst antall dressurkurs for alle førstegangs hundeeiere!) og sørge for at noen kan passe den om dere skal på ferie og ikke kan ta den med. Man må være forberedt på mer renhold i huset, hunden røyter og drar inn rusk og rask i pelsen og under labbene. De første månedene med valp er som å ha en baby i huset, man må gjærne ut om natten en tur og det kan ta en stund før valpen sover hele natten.

Det er klart den gir masse glede også, men å skaffe seg hund fordi barna har lyst på hund når man selv ikke har særlig lyst - det gjør man ikke! For hundens skyld.

Kunne ikke vært mere enig!
Signerer Trill-trall (har hatt hund i mange år, selv)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo