|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Signerer Carisma.
Hvor hunden slikker seg er omtrent det siste du bør ta i betraktning. Det er så mye å ta høyde for når det kommer til anskaffelse av hund at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
En hund er ikke en barneleke. Å få seg hun er som å få seg et barn. Det krever tid, kunnskap, plass, tålmodighet, dedikasjon, morsjon og rundt 14 år med forpliktelse. Det er ikke bare å dra på ferie, helgetur eller å gå ut en ettermiddag når man har hund. Tenk om dyret har vært hjemme hele dagen mens familien har vært på skole og jobb. Da skal det virkelig høre til sjeldenheten at en må være innestengt på ettermiddagen også.
Å ha hunden i selskap med barn uten voksentilsyn kan gi hunden et dårlig forhold til barn og som konsekvens gjøre den farlig for barn. Da vi skaffet oss hund for første gang siden vi var smårollinger var jeg og søsteren min 11 og 9 år. Et fantastisk vesen jeg savner kjempemye, men hun ble farlig å ha i nærheten av unger, rett og slett fordi jeg og søsteren min, selv i den alderen, ikke var klare for å skaffe oss hund.
|