Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-14, 14:34   #22677
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har barn som ønsker seg hund! Jeg er desverre ikke så glad i dyr, jeg er litt skeptisk til at de slikker seg i rompa og deretter på oss. Jeg liker ikke tanken... Vet det ikke er skadelig. Jeg ønsker å bli mindre fisefin! Og så vet jeg at barna hadde blitt så glad!! Noen med gode råd til meg?

Nå er det endel ting med å eie hund som er vesentlig mer utfordrende enn hvor de slikker seg. Dere bør tenkte nøye gjennom hvordan det faktisk endrer hverdagen, hvem som skal ta ansvar, hvem tar våkenettene og vaskingen etter den som valp? (Hvsi slikkinga er et problem, så høres det ikke ut som du er motivert for dette hvertfall ) Har dere nok kunnskap eller vilje til å dressere den? Husk at det er som et ekstra barn, og den er avhengig av deg i mange flere år enn et barn er.
Begynn med å sette dere NØYE inn i hva det innebærer å ha hund, og sørg for at dere er enige om avgjørelsen. Sjekk gjerne om det er en hund i vennekretsen eller nabolaget dere kan låne, enten bare gå turer med eller passe noen dager.

Når det er sagt mener jeg alle barn bør vokse opp med dyr, og jeg ville aldri vært uten de hundene (og en haug med andre dyr) vi hadde da jeg vokste opp.