Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-14, 14:05   #2
AntoniaM
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
AntoniaM er ny på veien

Sv: Tråden for de som bare har "siste rest igjen"

Jeg er vel også litt der. Men jeg trives så godt med et relativt karbofattig kosthold at jeg ikke kommer til å endre på dette uansett vekt. Jeg skeier ut litt i ferie og høytider, men lengter nesten tilbake til "min mat" når hverdagen kommer.

Uansett har vekta stått stille de siste årene. Nå forsøker jeg en liten "krampetrekning" ved at jeg kombinerer lavkarbo med 5:2- dietten. Eller egentlig 3:1 dietten for min del (3 dager vanlig lavkarbo mat og så en dag med lavt kaloriinntak). Og det har fungert bra. Jeg kjennner meg mye lettere i kroppen og vekta er enig med meg i at jeg er på vei nedover igjen. Målsettingen er å se 69-tallet på vekta og det betyr fortsatt 3 kg ned.

Har bare holdt på i 3 uker pr nå og planen er å fortsette fram mot sommerferien. Jeg tåler fastedagene godt, så det er egentlig ganske lett å følge programmet. For å spise litt de dagene jeg skal holde meg under 500 kalorier, har jeg laget den såkalte sykehussuppa - en kraftig grønnsaksuppe. En "bivirkning" av å faste en dag er at "dagen derpå" smaker all mat fantastisk godt.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat