Tråd: Vannprosent?
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-14, 20:38   #33
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

For og måle vanninnhold nøyaktig fant jeg dette i linken jeg la ut tidligere i tråden
"En av de vanlige måtene for å måle vannprosenten i kroppen er ved å innføre en isotop (ofte deuterium) intravenøst i kroppen og la den fordele seg over en tidsperiode på 5-6 timer. Man måler så andelen av denne isotopen i blodet sammenlignet med den opprinnelige andelen man innførte.
For å kutte vann i kroppen og senke vannprosenten så kan du redusere inntaket av karbohydrater og salt, samt øke mengden vann du drikker. Da ett gram med karbohydrat binder nærmere 3 gram mev vann så vil du tjene mye på å kutte antall gram karbohydrater du spiser."

Takker!