Tråd: Sukkersjokk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-06, 14:12   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkersjokk?

Usj jeg har også tatt glukosetesten, men jeg fikk veldig lave og gode verdier (uforståelig nok).

Jeg får akkurat de samme symptomene som deg, wis, når jeg spiser mye søtt og mye hvetemel.

Kan jo fortelle om den gangen jeg hadde levd på lavkarbo i noen uker, så sprakk jeg totalt og spiste pizza, drakk cola og spiste smågodt en kveld. Etter 3-4 timer begynte jeg å skjelve, fikk hjertebank, intens hodepine, vondt i ALLE musklene i hele kroppen, diare, magesmerter og generelt et vanvittig ubehag og en intens uro i hele kroppen!

Dette var altså etter inntak av pizza, cola og smågodt, ikke i de aller høyeste mengdene heller!

Jeg tør ikke sprekke nå, for jeg vet hvordan jeg reagerer - og jeg har IKKE sukkersyke!! Det er nok kroppen som er innstilt på lavkarbomat, og når den plutselig må fordøye en hel del søppel, streiker den vel på en måte. Den får jo sjokk!

Jeg reagerer like mye på hvitt mel som på sukker. Men jeg får bare være glad for det, for da holder jeg meg jo unna.