|
Sv: Hva er normalt å spise? Jeg går ikke ned noe
Hei.
Det jeg tror du trenger er å sette deg opp en menyplan. Med faste spisetider og klargjorte måltider. Som regel er det nok å spise når man er sulten og spise seg mett, men jeg tror kroppen din trenger faste rutiner.
Så virker det som du spiser for lite næring. Med å lage seg en plan og følge den vil du etter hvert lære kroppen å ta til seg mat, kanskje lære den å kjenne forskjell på mett og sulten.
Mitt beste tips er å dele opp og veie varierte grønnsaker og ha i bokser i kjøleskapet.(klargjøres kvelden før)
La oss si at det skal tilsvare 12 karbohydrater pr. dag. Så spiser du av dette i løpet av dagen.
Frokost: Kanskje lage en eggepannekake av 2 egg, 2ss fløte som vispes sammen og stekes i en ss smør.
Legge på noe av grønnsakene, kokt skinke eller annet rent pålegg du liker. Dryss gjerne på litt tørka gressløk eller persille.
Lunch: Lage en salat med mørke salatblader, litt tomat, løk.. Ostebiter (50g?) kyllingbiter (100g?) og 2-3-4 ss olivenolje på.
Middag: Brokkoli/blomkål osv kan du bruke til middagen, gjerne sammen med 150 g. kjøtt/fisk/fugl.
Smør på varme grønnsaker ( 2-3ss) er nydelig.
Og har du igjen mer grønnsaker, så knasker du det utover ettermiddagen og kvelden.
Drikk masse vann, og få i deg vitaminer i tillegg. ( Jeg bruker Ketolyse sine)
Så er det å variere etter hvert, slik at man ikke blir matlei.
I signaturen min ligger det lenker til oppskrifter jeg bruker (ketogene) m/bilder. Kanskje du finner noe som kan friste der?
Og viss du går inn i journalen min, det første innlegget så finner du ukesplaner jeg brukte i starten da jeg begynte på Ketolysekuren.
Forslagene jeg kommer med er på ketogen diett og er mat jeg spiser som min daglige kost
|