Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-14, 12:48   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er normalt å spise? Jeg går ikke ned noe

Hei.

Det jeg tror du trenger er å sette deg opp en menyplan. Med faste spisetider og klargjorte måltider. Som regel er det nok å spise når man er sulten og spise seg mett, men jeg tror kroppen din trenger faste rutiner.

Så virker det som du spiser for lite næring. Med å lage seg en plan og følge den vil du etter hvert lære kroppen å ta til seg mat, kanskje lære den å kjenne forskjell på mett og sulten.

Mitt beste tips er å dele opp og veie varierte grønnsaker og ha i bokser i kjøleskapet.(klargjøres kvelden før)
La oss si at det skal tilsvare 12 karbohydrater pr. dag. Så spiser du av dette i løpet av dagen.

Frokost: Kanskje lage en eggepannekake av 2 egg, 2ss fløte som vispes sammen og stekes i en ss smør.
Legge på noe av grønnsakene, kokt skinke eller annet rent pålegg du liker. Dryss gjerne på litt tørka gressløk eller persille.

Lunch: Lage en salat med mørke salatblader, litt tomat, løk.. Ostebiter (50g?) kyllingbiter (100g?) og 2-3-4 ss olivenolje på.

Middag: Brokkoli/blomkål osv kan du bruke til middagen, gjerne sammen med 150 g. kjøtt/fisk/fugl.
Smør på varme grønnsaker ( 2-3ss) er nydelig.

Og har du igjen mer grønnsaker, så knasker du det utover ettermiddagen og kvelden.

Drikk masse vann, og få i deg vitaminer i tillegg. ( Jeg bruker Ketolyse sine)

Så er det å variere etter hvert, slik at man ikke blir matlei.

I signaturen min ligger det lenker til oppskrifter jeg bruker (ketogene) m/bilder. Kanskje du finner noe som kan friste der?
Og viss du går inn i journalen min, det første innlegget så finner du ukesplaner jeg brukte i starten da jeg begynte på Ketolysekuren.

Forslagene jeg kommer med er på ketogen diett og er mat jeg spiser som min daglige kost 

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat