Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-14, 02:38   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en dag ut?

Jeg er diabetiker type 1 og regulerer blodsukkeret mitt med kosthold siden kroppen min ikke godtar insulin. Siden jeg er multiallergiker i tillegg og må holde meg unna alt av melkeprodukter, gluten, soya, nøtter/mandler/peanøtter og torsk, spiser jeg ikke så variert som mange andre. Er også slått ut allergisk på eggehvite, men har det i kostholdet akkurat nå for og sjekke om jeg tåler det.

En typisk dag hos meg består av
1 kopp kaffi bullet eller kaffi med eggemelk
rundstykker laget av Linwoods "mel" og eggehviter (5-6 stykk med skinke, eggerøre av eggeplommer, persille, tomat og agurk)
eller
3-4 lapper laget av kokosmel, kokosmelk, ghee, JBKM, egg og bakepulver sammen med litt bær fra fryseren.
ca 600 gram kyllingvinger/lår
150 gram appelsin
150-200 gram grønnsaker
ca 200-250 gram kjøtt/fisk til middag med saus laget av hjemmelaget kraft
1 Jodlakorv (ølpølse)
Drikker ca 3 liter vann daglig

Jeg spiser for mye protein ifølge legen, men siden jeg er undervektig blir det godtatt i håp om at jeg skal komme opp i vekt.
Ingen måltid inneholder mer enn 5-6 karbohydrater, og jeg spiser mange små måltid gjennom dagen for og få i meg nok kalorier.