|
Sv: Sukkersjokk?
Det kan du finne ut av ved å ta en sukkertest hos legen. Jeg har gjort det, veldig ubehagelig opplevelse. Du drikker da ren glukose på fastende hjerte, skikkelig søtt og seigt og ekkelt. Så må du sitte på venterommet i to timer uten å røre deg stort og uten å kunne drikke noe som helst. Den seige sukkerssmaken i munnen tok nesten vettet fra meg. Mitt ubehag kom etter 30 min. JEg ble så trøtt. Ekstremt trøtt. Måtte ut å trekke frisk luft for ikke å sovne i stolen. Det ble 2 lange og tøffe timer. De tok så blodprøve etterpå og sammenlignet med blodprøven som var tatt rett før sukkersølet. Jeg fikk ganske høye verdier. Ligger på kanten til diabetes to. Og har da diagnosen lav sukkerterskel. Legen forklarte meg at tretthet var et tegn på lav sukkerterskel, mens hjertebank og slike symptomer du du beskriver kan indikere enda lavere sukkerterskel. Dvs stor sannsynlighet for diabetes.
Vil anbefale deg å ta denne testen, uansett hvor ubehageligt det blir. Alt for mange går rundt med uoppdaget diabetes. Noe som er farlig i det lange løp. Løp til legen å få sjekke deg.
|