Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-14, 11:34   #22559
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for deres innspill!! Jeg syns det er fint å høre andres meninger ang. dette. Jeg gjør stort sett som deg Nellie, lytter først og deretter spør jeg etter det positive... Dette gjør jeg når jeg henter henne på skolen og fokuset hennes er alle de detaljene som ikke har vært så bra. Men ang. smerteterskel... Jeg tipper at hun har lav terskel ja. Hun har en del voksesmerter og vondter i kroppen, håper det ikke er fibromyalgi som jeg selv har.

Carisma; I gymmen er hun nok ikke den raskeste og mest utholdende. Hun har dårlig kondis, men er veldig sterk. Hun er kraftig bygd, men ikke overvektig. Hun liker å bryte med pappaen, og løfter andre hele tiden... hehe... Hun spille håndball, er like flink som de andre, men ser mer sliten ut etter kampene...

Etter vaksine på skolen, lagde hun mye drama rundt smerten. Først tenkte jeg at hun overdrev, men så deretter at hun fikk stor, rødt hevelse rundt stikket, så da skjønte jeg at det var reelt. Jeg sa etter vaksinen at hun var flink, og da svarte hun at hun var ikke så flink som de andre, de andre fikk jo ikke så vondt...

Jeg tenker at om hun har lav smerteterskel, så vil jeg lære henne å takle det på en fin måte. Jeg tror at hun vil bli sett på som svak og nagativ om hun uttrykker seg hele tiden, når "alle" andre ikke får vondt. Jeg tenker også at hun må jo få være akkurat som hun er, og det er jo ikke hennes skyld at hun har lav smerteterskel.

Om hun klager veldig mye, når hun er syk, med slike klagelyder, så sier jeg at det får hun ikke gjøre. Jeg sier at om det hadde hjulpet henne til å bli frisk, så kunne hun ha klaget så mye hun ville, men siden klagingen ikke gjør noe for henne, så sier jeg at hun ikke får klage for mye, men bekrefter henne innimellom "Ja, jeg skjønner at dette gjør vondt, eller at jeg forstår at det er veldig kjedelig å være syk... osv..."