|
Sv: Ketostix for dummies
Takk igjen.
Tenkte bare jeg skulle teste om jeg var i ketose etter en strevsom uke med slekt i hus. Min mor har en lei tendens til å ødelegge et hvert forsøk jeg har på å være flink til noe som helst dessverre, så stikk i strid med anbefalt kutyme har jeg ikke fortalt henne at jeg går på et lavkarbokosthold.
Jeg fortalte henne at jeg må holde meg unna mel og stivelse en periode pga magesmerter. Dermed begynner hun å mase på at litt kake kan jeg vel ta...
Lang historie, men jeg har altså fått i meg bittelitt sukker og litt vin denne uken, og sikkert litt mer karbo enn jeg ønsker. Ville bare se hvor ille det så ut, men fikk ikke testet korrekt i går kveld.
Jeg stresser egentlig ikke med dette. Jeg elsker å teste meg for alt mulig rart, så dette er mer gøy en stressfremkallende. Og jeg bryter ikke sammen om jeg falt ut av ketosen.
Men det som hadde vært fint var om jeg hadde klart å opprettholdt ketosen, for da blir det ikke like mye styr for min egen del neste gang familien er på besøk.
Egentlig litt derfor jeg lurte. For stixen slo mildt ut i går kveld, men da var det ikke to timer siden jeg spiste. Litt mørkere i morges, men det teller vel heller ikke.
Prøve igjen i kveld da :-)
|