Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-14, 00:04   #22470
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Pakker får jo real medfart, har mottatt postpakker fra utlandet (Nederland mest) som har vært sprukket og revnet og alt mulig. Dessuten er vel faren stor for at den "forsvinner" underveis dersom det på noen måte kan mistenkes å være en pc inni?

Jeg har erfaringer med at verdifulle pakker til Uganda forsvinner ja... desverre...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jobben min innebærer en del håndtering av postsendt IT utstyr og jeg kan i høyeste grad bekrefte det! Det er helt utrolig hva de mister på veien, har til og med opplevd at et sending på flere tonn og 3m høyde forsvant sporløst på en direktebil

Helt uttrolig egentlig

Marella77: Om du skal sende den så pakk den ekstra godt og IKKE på noen måte la det være tydelig hva den inneholder.
Men det må da koste ganske mye å sende en såpass tung maskin ned dit? Betaler det seg virkelig ift hva de må betale for en tilsvarende (evt nyere) der nede?

Ja, jeg tenker også at det kanskje er lurere å sende penger til å kjøpe en brukt pc der. Men min erfaring er at når jeg sender penger til et formål, så brukes de heller på andre nødvendigheter, som mat og husleie, som er forståelig.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

7 år gamle laptoper får man jo slengt etter seg... Jeg kan nesten ikke se for meg at den er brukbar til noe omtrent. Om pakken veier 5 kg koster det 490,- å sende den og det blir fort dyrere.

I Norge får man det kanskje slengt etter seg, men ikke i Uganda...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om det blir for mye styr og for dyrt å sende, så tar ungdomshuset Riverside på Grønland imot brukte pc-er, dersom du skulle ta turen til Oslo i det nærmeste (ser du bor på Østlandet).
Se her! Veldig bra tiltak for mange ungdommer som ellers har det utfordrende.

Jeg trenger egentlig pc´n selv, så om jeg ikke sender den til Uganda, blir den nok hjemme her. Men jeg skjønner at de på ungdomshuset også trenger den ja, takk for tipset uansett

Takk for svar alle sammen! Får se hva jeg gjør...